DAG 6 - MIN DAG.

Min dag idag har vart ganska ovärd i början..
Vaknar klockan 06.00 av att klockan ringer, drar på mig kläderna jag tog fram dagen innan, ser mig i spegeln.
Nej.
Byter kläder, ser mig i spegeln igen.
Nej.
Så höll det på ca. 30 min, och då hade jag hunnit byta kläder 5 ggr.
Upp, käka halva min frukost.
Sjunga för mamma som faktiskt fyller år idag, grattis grattis.
Käka resten av min frukost.
In på toaletten, sminka sig, borsta tänderna, platta håret, packa ner allt i väskan.
Springa ut till bussen, hoppa på bussen.
Lyssna på Veronica Maggio hela bussresan.
Gå av vid skolan, in i skolan.
Ha samhälls kundskap i 20 min, läraren var sjuk. Så rektorn var bara och pratade med oss.
Ha rast i över en timme.
Ha matte, få veta att vi ska räkna 7 sidor till på måndag.
Lunch, talk med olga om en bra sak. ;)
Bild, sen sluta.
Nu väntar jag på ett litet mission.
Sen hem och äta tårta <:

DAG 7 - MIN BÄSTA VÄN.

Herregud vad svårt detta är, men iaf.
En av mina bästa vänner är iaf Olivia.

Olivia är en människa som man kan säga allt till, hon förstår det mesta.
Jag mins den dagen för lite mer än ett år sedan, då jag berättade allt. Då du verkligen fick komma in i mitt liv.
Det kändes underbart.
Olivia är en sån man kan gå till om man är överlycklig och behöver bara garva och ha kul eller om livet bara är ett jävla helvette som man inte vill ha med att göra.
Den cheyen är den sötaste som finns och alla borde få ha en vän som henne.
Det finns så mycket man skulle vela säga om Olga, men orden fastnar.
Girl, jag hoppas du vet att jag älskar dig.

Ni andra är inte bortglömda.
Kaka, Sill, L, Minna, Bette, Nung, Slava, Lina, Alice, Sebbe, Filip osv.
Jag älskar er med.

DAG 5 - VAD ÄR KÄRLEK?

Kärlek, kärlek, kärlek..
Kärlek är allt bra underbart ibland, men ibland är det ett rent helvette.
Vissa gånger går det inte med kärleken, vissa gånger funkar det finfint.

Kärleken som jag nyss hade har försvunnit, tynat bort.
Då, då den sakta men säkert försvinner är man säker på att kärlek bara är en känsla.
Något inom oss.
Men då du väl är med människan eller saken du älskar så mycket känns det som något fysikt, inte bara psykiskt.

Så då är frågan, vad är kärlek?

Jo, för mig är kärlek flera saker.
Foto, musik, mina vänner, min fader, min familj osv är kärlek för mig.
Därav är man bland kärlek hela tiden, varesig man vill det eller inte.
Därför tror inte jag att kärlek bara är en känsla, utan även något fysiskt.
Något man kan röra vid, känna på, men ändå ibland inte se den även fast den är rakt framför näsan på en.

DAG 4 - DET HÄR ÅT JAG IDAG.

hohoho, idag har jag inte vart den nyttigaste. :o

men till frukost har jag ätit en macka och ett glad o'boy. Eftersom jag nästan bara käkar mörkt bröd går det bra med bara en. <:
Efter det så åt jag en banan innan lunchen, och till lunch var det plättar.
Sen efter skolan så gick jag med nå kompisar ner på stan för att käka på Sibylla.
Det är vad jag ätit hitils idag. <:


INSPIRATION.


Bilder: We heart it.


OVER MY HEAD.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55

Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


50mm <3

Idag har vart som en liten julafton för mig själv.
Då jag vaknade så såg jag att lönen kommit in på mitt kort, första tanken var:
"ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEEEEEEEEEEEN KAN JAG KÖPA ETT FAST 50MM'S OBJEKTIV"
*happyface*
Sen så visade det sig att jag bara hade två lektioner idag också, så direkt efter skolan drog jag och en liten DJ som fyller år, gz again, till stan för att köpa det finfina lilla objektivet.
Har tyvärr ej hunnit fota med det än, har en del att fixa inför skolan i morgon.
Ladda dator, packa för att dra ut, hitta pennor, sudd, duscha, hinna sova osv.
Så ska ta och börja nu. <:
GN :D


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 50mm

Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55.250


JESAJA 25:8

Han skall utplåna döden föralltid.
Herren Gud skall torka tårarna från alla kinder
och göra slut på sitt folks förnedring
överallt på jorden.
Herren har talat.


INSPIRATION.

Bilder: we heart it.


DAG 3 - MINA FÖRÄLDRAR.

Mina föräldrar är några som betyder oerhört mkt för mig.

Min mamma heter Sari, jobbar som undersköterska.
Hon tcker om att träna, sjunga, vara ute i naturen, baka, läsa och mkt mer.
Jag och min mamma hade väldigt dålig kontakt fram till jag började i åk 8, då blev vi som bästa vänner.
Nu - idag, kan jag prata med min mamma om allting mellan himmel och jord.
Jag har insett att det är bättre att ha en sådan rellation med föräldrar, för att inte kunna prata med dom och att dölja sina känslor håller ett tag,
Men det håller inte föralltid.

Min pappa heter Niklas, jobbar som rörmockare.
Han tycker om fiske, hundar, skotrar, datorer, jakt och mycket mer där med.
Jag och min pappa har inte alls lika bra rellation som jag och min mamma,
vi är väldigt lika på många sätt.
Vi båda är envisa, och då vi väl bestämt oss för en sak ska vi ha det så.
Därav är vi inte dom bästa på att sammarbeta, men det är ändå bra att ha honom där,
veta att om jag hade velat ha hans råd så hade han gett mig dom.

Jag älskar båda mina föräldrar oerhört mycket och jag är tacksam över allt dom gjort för mig och min syster,

DAG 2 - MIN FÖRSTA KÄRLEK.

Kom på att jag började med denna skiten, kanske ska göra den klart...
-
Min första kärlek har mamma alltid sagt var min bästa kompis.
Vi umgicks hela tiden då vi var små, från 0 år till 4 år var vi med varandra hela tiden och jämt.
Men jag anser att det var vänslap eftersom att vi inte visste vad kärlek var, hoho.
Typ att det bara var hans mamma och min mamma som babblade ihop detdär och ah.

Nä, min första riktiga kärlek träffade jag i 4:an kanske, vi var med varandra i nästan ett halvår.
Det var min första kärlek.
Han fick mig glad, och han fick fjärilarna i magen att flyga. Precis så som dom ska då man är ung och kär.


Bild: We heart it.

LIVRÄDD MED STIL.

Jag erkänner,
Jag är justnu livrädd med stil..
Jag känner mig ensammast i världen, oälskad, oönskad, värdelös, ful, äcklig, förjävlig osv.
Allt dåligt du kan komma på känner jag mig som,
både utvändigt och invändigt.

Det var ungefär ett helt år sen som jag kände så här,
Hade just den här ångesten.
Över den här saken.
Att sova.
Att vara ensam.
Att vara mig själv.

Det är sorgligt att erkänna, men ibland är verkligheten sorglig.
Just nu.
Idag.

Är min verklighet sorglig.

Får jag gratulera,
Du är livrädd med stil.

Bild: Weheartit

NU KAN DU FÅ MIG SÅ LÄTT.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55

Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


INSPIRATION.



Bilder: We heart it


SNÄLLA, BLI MIN.

Nattblogg, käns lite ovanligt..
Ligger här och lyssnar på Klara filmen samtidigt som jag faktiskt försöker lära mig Paint.Net..
Har bara haft det på engelska förr, och inte fattat ngt alls.
Men idag kirrade jag de lilla redigerings programet på svenska.
Så nu blire till att lära sig.
För det känns som om det är dags att utveklas nu och lämna picasa..
hoho.
lät alvarligt.

Ikv har jag vart med söta folk, men det for ganska snabbt ur mitt huvud och en annan lite mer privat sak dök upp i min hjärna.
Nu ska jag iaf lägga mig ner under täcket, andas ut.
Försöka ta mig aningen samman, iaf inatt.. orkar inte vara vaken.
Så ska lägga mig här och krama om Filips tröja, som han ska få tbx i morgon förövrigt..
Men ah, nu blire film.
Har nämnligen aldrig orkat se enda till slutet på denna film.
Godnatt.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


EN VÄNLIG GRÖNSKAS RIKA DRÄKT.

Hoppas du vilar i frid, gammel farmor. Vi saknar dig.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250

Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55

Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55

Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


DEN VITA KANINEN.

Ja, i torsdags var det kräftfiske.
Vi fick en massa kräftor, finfina macro bilder och härliga skratt. Även god mat.
Så ikv blir det kräftskiva.
Hoho.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


INSPIRATION.

Biler: we heart it.


BUTTERFLY FLY AWAY.

Sista underbara kvällen med våran finaste Sill,
jag orkar inte skriva ner exakt alla våra finfina minnen vi har tsm, men här är några små, betydelsefulla ord.

Kaffe. Hk. No. Cp-matte. BABABABA. Galenskaper. Vofflor. Garage. Regnbågar. Kent. Håkan. Svalor. Piercingar. Skratt. Kattvakt. Pdol 2010. Asgarv. Tårar. Deep-talk. Podispod. Färga håret. Damp. Musiken. Fokusböcker. Härj. Pussar. Kramar. Pet på bröst. "take a smile". Bus. Sjömän. Regn. Munspel. Glitterhårspray. Såpbubblor. Dans. Skrik. 40. O'boy. Skedar. Margit. Mens-fitta. Hemligheter. Röda tröjor. Kittel. DradN. Gitarr. Mys. Kiss. Halka. Höstkvällar. Bregottkakor. Kullebyttor. Polisbil. Killa rygg. Glass. Tamponger. Sex. Kent-box. Bus i no salar. Kissa på lite väl random ställen. Sommarskola. EHEHEHEHE. BH. Vinterkvällar. Film. Bus i regn. Konfransiärer. Cykla med moppe. Kvällsskola med Krippan. Norrbottensteater. Hasse. Gömma sig i skåp. Max.

osv.
Iaf, tusen tack för underbara minnen.
jag älskar dig min lilla ZILLL,
hoppas du fåre kanon i ånge, jag kmr snart och hälsar på dej. hoppas du har din lägenhet kvar efter det ;)

LILLA LADY.

Jaaaaaaaaaa, det var ett tag sen man blogga.
Såååååååååå, det får bli ett långt inlägg.

Först i helgen så vare LK, det var lite smånice. Iaf lördan, fredagen var som den var. o:
Nu skall ni få höra lite smått om de:
På fredag åkte jag med bussen till lule, stod och prata med en liten Johan, drog med honom in på HM där jag köpte mig ett par jeans och en tröja. Sedan vare bara springa vidare med packningen in på Carlings och köpa sig ett par röda, finfina hängslen.
Sedan så vare bara ringa tant Greta medan man var på stan, möta henne - skulle nämnligen sova där. Så dra till henne, lämna grejer, dricka kaffe, surra lite och sedan dra vidare till ett par andra släktingar. Dricka yttligare lite kaffe och så, även pressa ngn bulle.
Dra tbx till tant Greta, häva ner allt som skulle med till Mimmi och sedan bege sig ditåt fatt fixa mig med snygga personer, där var vi väl till kl ngn gång, sedan gick vi iväg. Det är inget att prata om resten, hoho.
Iaf, tre av dom drog iväg med en taxi medan jag och Minna kände oss duktiga och ekonomiska som gick in till stan, vi hamnade inne på området efter ett tag, det var nice.
Tyvärr hade jag redan missat Håkan då, men det gjorde mig inte så mkt, kvällen var trevlig och slutade med att däcka hos tant Greta efter att ha nattpratat med Katten en stund, här är en bild på mig och söt Minna från fredagen som förövrigt är kattens.


Lördagen vaknade jag och katten vid typ 12 av veckarklockan, slitna som vi vet inte vad. Men ändå vare bara att bege sig till stan för shopping - bh, tröja, kalender, anteckningsblock och lite sådant inhandlades. Sen vare bara att gå tbx till Greta, koka nudlar, duscha, och sedan bege sig mot Mimmi igen, tvärr missade jag bussen med 6 min -.- så det var bara tack vackert att ta sig en prommenad på ca 20 min till henne, men det var aningen nice.
Där vart det tagg, musik, fix osv och sedan traskade vi alla iväg mot området för att gå in och se Daniel Adams-Ray och må alldeles prima. Även denna bild är kattens.


Blev även en del karuseller dessa dagar, skratt, minnen, god mat, trevligt sälskap. Men även lite missöden och idiotiska val.
Hoho, iaf, tusen tack folks för underbar helg i lule.

FLY.

Nu vare ett tag sen. :o
Jag har under denna tid jag inte bloggat vart med mina små vener, handlat in lite finfina saker, jobbat, sett film, sovit, fotat och massa mer. :o
Idag köpte jag tex ett nytt navelsmycke:



Nu i helgen äre LK, då skall jag se världens bästa Håkan, Daniel Adams-Ray, Adam Tensta och massa mer.
Blir även shopping innan. Så jag sover i lule från fredag till söndag. Kommer bli helmysigt, jättekul och massa minnen.
Här för ngn dag sen fotade jag även med Olga, då fotade vi macro men även lite porträtt på mig. Bilder kmr sen då det är färdigredigerat.
aja, is inte skriva mer.
Ska kolla om jag har ngn bild att bjussa på senare.
haipaaaaaaaaaaaaaaa


RSS 2.0