VÄLKOMMEN IN.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55
Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55

Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55

DOM KOMMER KLIVA PÅ DIG IGEN.

Vatten fotografering pågång.
Ska ta och rigga kameran, bakgrund och ljus.
Bilderna kommer mest troligt ikv. :>

Förövrigt, Håkan Hellström nästa lördag.
Längtar!

DAG 1 – PRESENTERA MIG SJÄLV.

Ja,
Jag heter Sannna Björkman, är 16 år och bor i en liten håla som heter Kalix.
Jag ska snart börja åk. 1 på gymnasiet, och det blir nog att gå Estet bild.

Jag älskar att prata med nytt folk, fota, måla, lyssna på musik, drömma mig iväg och vara med mina vänner.
Sen jag började åk 7 så har jag bytt klass flera gånger.
Jag fotar med en Canon eos 500D och är sjukt nöjd med kameran.
Jag är kristen och har vart troende i ungefär ett år, det har vart hyffsat svårt att komma fram till det - men nu då jag väl insett att jag vill ha vår Fader i mitt liv känns det bättre.

femtom random fakta om mig:
1. Jag sover fel väg i sängen.
2. Jag var blond när jag föddes, men just nu idag så är jag mörkhårig.
3. Jag älskar alla Astrid LindJgren filmer, kan se dom om och om igen.
4. Kent inspirerar mig så oerhört.
5. Jag ber varje kväll innan jag somnar.
7. Jag har tandställning.
8. Jag skulle vela skriva en bok om hur det är att vara nere på botten.
9. Jag har ridit på hestar sen jag var 6 år.
10. Jag är beroende av facebook.
11. Jag sover med en nalle, har jag alltid gjort.
12. Jag har världens finaste pojkvänn.
13. Jag har ingen bästavän, men många som är nära.
14. Jag älskar stora tröjor.
15. Jag är alltid trött.

DÅ KÖR VI!


Dag 1 – Presentera mig själv.
Dag 2 – Min första kärlek.
Dag 3 – Mina föräldrar.

Dag 4 – Det här åt jag idag.
Dag 5 – Vad är kärlek.
Dag 6 – Min dag.
Dag 7 – Min bästa vän.
Dag 8 – Favoritårstid.
Dag 9 – Ett djur.
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 11 – Mina syskon.
Dag 12 – I min handväska.
Dag 13 – Bästa resa.
Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
Dag 15 – Mina drömmar.
Dag 16 – Min första kyss.
Dag 17 – Mitt favoritminne.
Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
Dag 19 – Detta ångrar jag.
Dag 20 – Det här upprör mig.
Dag 21 – Det här får mig att må bättre.
Dag 22 – Det här får mig att gråta.
Dag 23 – En första.
Dag 24 – Mina rädslor.
Dag 25 – Min favoritplats.
Dag 26 – Det här saknar jag.
Dag 27 – Min skolgång.
Dag 28 – Min första vän.

PREDIKAREN 1:2 - 1:12

Ingenting nytt under solen.
Tomhet, idel tomhet,
säger Predikaren.
Tomhet, idel tomhet,
allt är tomt.

Vad får människan ut
av all sin möda i solen?
Släkte går och släkte kommer,
jorden är evigt densamma.
Solen går upp och solen går ner,
så skyndar den tillbaka till platsen för sin uppgång.
Vinden blåser åt söder,
så slår den om mot norr,
ständigt slår vinden om,
slår om och vänder igen.
Alla floder flyter mot havet,
men havet blir aldrig fullt.
Dit floderna har vandrat vandrar det alltid på nytt.
Inga ord räcker till,
ingen kan utsäga allt.
Ögat blir aldrig mätt på att se,
örat får aldrig nog av att höra.
Vad som har varit kommer att vara,
vad som har skett skall ske igen.
Det finns ingenting nytt under solen.
Säger man om något "Det här är nytt!"
så har det alltid funnits före oss,
alltsedan urminnestid.
Ingen minns de släkten som gått,
och framtida släkten skall glömmas av dem som följer efter.

FIREFLIES.

Seg update, I know.
Sitter hos Bettan nu, dom fixar sig och skall ut.
Jag skall se film med angelica ikv.
Minnoli är i tlfn och flockorna är allmänt sura. Hahaha, stackars :<
Jag ska mest troligt köpa mig en burk brun hårfärg ikv, sen färga i mon..
Då är frågan, ska slingan vara kvar eller inte? o:
hahahaha.
vilka problem! 8D
Men nu skall jag ta och övertala dom att hänga med mig och köpa färg samt nå mat,
sen höra av mig till angelica och höra när vi skulle se film och be henne fixa sådant.
Sen ta reda på om jag får deppa vidare med min älskling inatt..
Jag hoppas verkligen det, hans kramar är underbara. <3
ring filip strömbäck om du är ledsen, han är bäst! :D men min ;)
Men ah,
då vet ni hur min kväll ser ut.

Samt jobbar jag ju nu för tiden så ah, därav är jag svintrött då jag kommer hem.
Har även ingen inspiration till foto justnu.
Sjukt sugen på att fota vatten, men jag blir aldrig nöjd med vattenbilder.
Samt är jag alltid för trött för att kirrat.
Hahahaha.
men iaf,
puss!

A BETTER TO MORROW.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


IVORYLINE.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250
Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


A WISH FOR A MANIAC.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


HB.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


ABOUT AN AUTHOR.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


POKE-HER-FACE.

Humor, det är ngt ni grabbar har.
Jag trivs som fan med er,
hahaha.
Jag har haft jäkligt kul och det är fedt synd att detta var första och sista året...
:D

Bilderna är fotade av Sannna och Filip.
På bilderna är det John, David, Filip och så jag. o:

BEGINNING IS THE ONLY BEGINNING.

OKEJ,
som ni alla vet har jag ju spenderat min helg på jesusrock med en massa grymma folk! Och jag hoppas ni sitter som på nålar över att få se bilder, hahha. Men detta kommer inte bli ett sånt inlägg, jag ska lägga in några idiotbilder och så, så ah. Senare idag kommer banden osv.
Nu ska ni iaf få höra om allt -
Jag har sett banden: About An Author, HB, Selah, Manic Drive, Safemode, Stephanie Smith, Ivoryline, A Wish For A Maniac och [dweeb].
Fedt grymma alla banden var, och alla var supertrevliga.
:D
Här är iaf några galna bilder på några galna personer som jag vart där med, det kommer fler senare. :D



Bilderna är tagna av mig och Filip. :D
Och dom jag varit iväg med heter John, David, Filip och så jag.
hihihihihi.

SAFER TO HATE HER.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


HANG 'EM HIGH.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


ARE YOU REDY TO LIVE?

Så nu råkar det vara såhär,
att idag drar jag iväg på jesusrock.
Så bloggen kmr vara inaktiv från torsdag till söndag. :D

Det blir att träffa härligt folk, se bra band, tälta, snacka musik, fota, chilla och leva livet!
Hahahahaha. :D
Bloggar sen då jag kommer hem igen,
ni får även se bilder då. :D

SNUFF.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250

Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


DÄR INGET VÄXER, DÄR INGET DÖR.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


JAG TALAR UT.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


FAKE IT.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


SANDRA.

Ja, nu ska ni få veta lite saker här!
Bilderna är tagna just for fun, speciellt alla bilderna på alla som var där.
Men ah, helgen spenderades med Filip, John, David, Linnea, Linus och så jag. Har haft sjukt trevligt, och det var verkligen vackert.
Här är några ord om vad vi gjorde:
Pommes. Bad. Grillning. Two 1/2 men. Mys. Underbett. Mygg. Simpson. Köttbullar. Girlpower. Abborre. Kakor. Kebab. Peddo-Padda. Te. Hemmarull. Tårar. Skratt. Telefonsamtal. Förstörd bh. Macrofoto. Anka. Kanelutmaningen. Kebab. Block 44. osv.
Bilderna är fotade med min kamera, Canon eos 500D och 55-250's objektivet.
Sedan vet jag inte vem som fotat alla bilderna, därför låter vi det vara osagt.


I'T CAN'T BE REAL.


Foto: Sannna l På bild: Elvira Andersson l
Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250
Foto: Sannna l På bild: Johanna Johansson l
Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250

Foto: Johanna Johansson l På bild: Olivia Bergström och Rebecka Granström l
Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


WHAT THE HELL.

Nu - Fix.
För 05.30 går bussen, så då drar Sannna iväg på mission. ;D

Kameran stannar faktiskt hemma denna gång, har redan nog mkt att redigera.. samt inget bateri. :C
Iallefall, hoppas ni får en bra dag!
Det ska då jag ha. :D


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55

SVAR PÅ TAL.

Fråga ställd av: Darkrainbow.
Hej, jag undrar om du kan berätta var du köpt dina hängelshorts (tror du förstår vad jag menar...?)? Sjukt snygga, är dem! :)
Du är helt awesome.

Svar:
Självklart kan jag berätta det, dom är köpa på HM för ca. 400 kr. Köpte dom till skolavslutningen.
Och tack så mkt, vad glad jag blev nu. :D


Där har du även en närbild på dom, sjukt sköna och snygga! :D

JAG VET VILKEN DY HON VARIT I.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250

Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


GENERATION EX.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


DU ÄR SÅ SÖT, MIN KÄRA LILLA PONNY.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55--250


VID DIN SIDA.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


THE COMMON HOURS.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55


WHAT IT FEELS LIKE.


Foto: självutlösare: Kamera: Canon eos 500D l Obkejtiv: 18-55


Foto: Olivia l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 18-55

Härligt att blogg.se sabbar bilderna ganska fedt...


HELP ME.

Hurdann hårfärg ska jag ha?!
1, 2 , 3 eller 4?
kommentera!

1. brunt med blond slinga.

2. Helt rött.

3. Brunt långt med blonda slingor.

4. Rött med blond slinga.


THIS IS THE NEW SHIT.

Nu har jag suttit här och tänkt..
Jag städa mitt rum för ett tag sedan, hittade mitt gamla block som jag skrev i då allt var så mörkt. Jag hittade en text som löd:
skrivet 5 november 2009
"Ni är falska, ni ljuger mig rakt upp i ansiktet. 'Sannna, hur mår du?' Som om ni ens bryr er, jag menar. Jag är osnlig för er. Ni ser inte mig.
Ni förstår inte vad jag går igenom varje dag, ni förstår inte hur fantastiskt det är att jag ens orkar gå upp på morgonen.
Och nu är det så att eran mard dröm är min verklighet."


Jag mins den kvällen väl. Den var hemsk, men det är inte det jag vill skriva om. Det jag vill skriva om är att det faktiskt finns så många som känner exakt så, varje dag. Som har gett upp hoppet om ljuset, om livet. Det är inte lätt, det är förjävla svårt. Men man är aldrig någonsin så ensam som man känner sig.
Det finns hjälp. Du behöver bara sträcka ut handen, ringa ett telefon samtal, logga in på en internettsida. Det finns massor med hjälp. Både mot depressioner och mobbning. Det vet alla vi som någon gång varit där. Det är hemskt, man vill inte mer. Man tror att det föralltid ska vara så, man är blind.
Ångesten gör en blind.

Det jag vill säga med detta inlägg, låt aldrig någon trycka ner dig. Ta tag i skiten direkt, då kan du slippa lida senare i livet. Det finns folk som kan och vill hjälpa dig.
Det finns alltid någon som bryr sig om just dig.
Du är värdefull.


Bilden är tagen på julafton 2009, under den tiden var jag en sådan som såfort jag skulle gå ut genom min dörr drog på mig ett leende, för jag tänkte fel. Idag vet jag att jag tänkte fel. Man kan inte få någon hjälp om man inte ber om den, folk kan inte veta vad som pågår innuti dig.
Det kan vara svart, det kan vara vitt, det kan vara alla färger.
För mig var just den julaftonen svart. Det var det mycket få som visste, men efter ett tag började jag lita på folk igen. Det hjälper, vänner och kärlek är den bästa hjälpen.
Så, the new shit är att må bra. Du lever bara en gång, se till att leva ordentligt!


I'M A FAKE.


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


Foto: Sannna l Kamera: Canon eos 500D l Objektiv: 55-250


SMSAHING 90s.

Jag tänkte att jag har ju inte skrivit så mkt om min midsommar.. Hahahaha, men nu sitter jag här och ist för att skriva så jätte mkt så ska ni få se några finfina bilder på hur trevligt man kan ha med tre killar ute i skärgården. Så det blir bilder + text denna gång. :D

Iaf, jag började kvällen hos Nung med grillning på hennes balkong, det var gott gott och ah. Supertrevligt. :D Iallefall, så ni vet - vi grillade älgkött, majskolvar och åt potatissallad.


Sedan for jag ut med John, David och Filip till John och Davids stuga. Där chillade vi, åt massor med chips osv, men även godis. På natten kände vi för ett bad, efter det blev det grilltime.
Det blev även en massa fotande, både på dom små pojkarna och macro. Men även några bilder på den vackra solnedgången med.

DEN VITA KANINEN.

Hej. :>
Jag är med sillen, sovit med henne och Slava inatt. Fedt mys.
Justnu sitter vi och väntar på att solen ska sluta vara bakom målnen så vi kan få gå ut och sola lite.
Förövrigt så gjorde jag ett nytt hål i mitt öra igår, lr ja. Sillen gjorde, hihihi. Vi är lite småbisiga sådär ibland.
Till er vetdom så är det hålet med säkerhetsnålen som är nytt. Hahahah.


Idag ska Sillen laga en grönsakssoppa, det ska bli spännande. För övrigt så är vi kattvakt och sitter här i slavas lägenhet själva och chillar. Precis ätit frukost, oboy är mums. <3
Jag saknar filip i massor, och snart är det dags för jesusrock. Taggad som fan, sen efter det blir det Håkan. Taggad på det med. Hahaha.
Iaf, det blir estetbild för mig i hösten. Är hyffsat taggad på det, jag är lite osäker.. men det kommer nog gå bra. Hoppas jag, hahaha. Furuhed är skrämmande tycker jag. o:
Iallefall, det känns som om jag inte har ngt alls att skriva. Samtidigt som jag har det.. Men det är lite småjobbigt, jag orkar fan inte. Jag har typ 100 tankar i mitt huvud, men jag orkar inte. FU.

Jag är iaf jävligt kär, det har jag märkt nu då filip vart borta i typ en vecka. Jag tänker på han all min vakna tid och jag saknar honom enormt. Fy, men jag kanske behövde det här för att inse att jag verkligen behöver honom och att han är bland det bästa som hänt. Utan honom hade jag antagligen varit i det svarta nu.
Hoppad du vet att jag gör allt för dig. <3

Men nu ska jag gå ut och sola med Sillen, hihihihi.
Puss.

HÄR KOMMER RÄDSLAN, GAMLE VÄN.

Jag fick ett telefånsantal i morse, det var så det började...
Jag har så länge taggat att gå ut 9:an, men nu då det väl är gjort är jag livrädd...

Det känns som om det var igår jag började 6:års, som om jag lärde mig alfabetet förra veckan. Då man vart så glad då ens väckarklocka ringde och det var dags för skolan. Då man bad om läxor. Då man längtade efter att få bli större, ta mer ansvar. Vara ute längre.
Det känns som om det var nyss jag födes, satt där liten och såg på alla underbara barnfilmer. Madicken, Nils Karlsson Pyssling, Emil, Karlsson, Bullerbyn osv.
Jag mins nu då vi flyttade hit, jag var 5 då.. huset var så stort. Jag var ännu mindre. Men jag trivdes. Åren gick, jag slutade trivas.
Men det gick över med tiden, liksom barnfilmerna som plockades undan, leksakerna, glädjen över att gå till skolan och få lära sig nya saker.

Idag fick jag veta att jag tagit mig in på Estet bild här i kalix, men jag fick även veta att min älskade Filip mest troligt ska till Ånge.. Det är det som är jobbigast.
Jag har inte insett det fören nu, men det kommer gå rakt åt helvete.
Jag vill flytta, jag vill stanna, jag vill ha han kvar, men jag kan inte tvinga han, jag vill att vi ska gå alla som gick i 9H tsm på gymnasiet, jag vill...
JAG VET INTE VAD JAG VILL!

Är jag redo för att flytta? Vill jag stanna? Är det värt att försöka? Är det klokt att ge upp? Är jag redo att ta allt detta ansvar? Är jag redo att skicka in min svarskort redan?

Allt detta snurrar i mitt huvud, och jätte mcket mer också..
Hur fan ska en 16åring kunna avgöra ngt så här stort helt själv?

RSS 2.0